ecombookNachdem sich die Deutsche Ausgabe unseres E-Commerce Buchs mit mittlerweile über 3.000 verkauften Exemplaren zu einem sehr populären Buch in unserem Fachbereich unserer Industrie etabliert hat, haben wir nun eine erweitere Version auf Englisch herausgebracht. Die Ausgabe trägt den Untertitel „About A Channel That Became An Industry“ und wird via Bookwire weltweit in der digitalen Variante angeboten und als Paperback on Demand direkt von Amazon. Das ist für uns komplettes Neuland und wir sind sehr gespannt, ob & wie man sich mit so einem Buch auch in den englischsprachigen Märkten durchsetzen kann. Inhaltlich geht es in der überarbeiteten Version noch mehr um die aktuellen Diskussionen um China, GAFA & Co. und es gibt nun über 50 Case Studies erfolgreicher und erfolgsarmer E-Commerce Konzepte. Anbei ein Auszug aus der Beschreibung bei Amazon.de.

  • The Story so far: Join us in revisiting the last 20 years of e-commerce. Look into the ups but also the downs of various business archetypes. Also, find a detailed analysis of recent market developments and major players in China.
  • Basic Concepts: Learn about the interaction of all building blocks along the e-commerce value chain. You will understand how to make your customer happy in terms of demand based procurement, distribution, customer service, and much more…
  • Case Studies: Get insights into 50 renowned online players around the globe. Each profile covers a detailed business model assessment and market positioning. The authors give a brief outlook on challenges and opportunities for each of the companies portrayed.
  • Strategic Aspects: Find answers to major strategic questions: How to prosper in a „GAFA“ dominated economy? Should I resist the temptation to sell via Amazon? Are banking and insurance the next industries to be radically transformed? …and what is taking so long in the home furnishings sector?
  • Interviews: Tap into the knowledge of successful serial entrepreneurs and get inspired by the latest insights of Stephan Schambach, René Köhler, and Florian Heinemann.
  • Benchmarking: Learn how to benchmark your own e-commerce activities and take a closer look on aspects such as platform, business intelligence, online marketing, and CRM.

In den nächsten Wochen werde ich einige Ausschnitte aus dem Buch, insbesondere zu den Case Studies und China hier noch einmal zur Diskussion stellen. Ein paar Exemplare werden natürlich auch auf unserem Spryker DMEXCO Stand verlost.

Webseite zum Buch

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